Al-Hadis kali ini:

"you will not enter Paradise until you believe, and you will not believe until you love one another.." -Muslim-

"..if anyone fulfills his brother's needs, Allah will fulfill his needs; if one relieves a Muslim of his troubles, Allah will relieve his troubles on the Day of Resurrection..."
-Al Bukhari and Muslim-

Tuesday, March 15, 2011

Buku itu ilmu

Salam motivasi semua..cuti-cuti ni, mesti seronok je kan di rumah, berjalan-jalan dan macam-macam lagi lah aktiviti yang boleh dibuat..maklumlah, cuti yang sentiasa ditunggu oleh pelajar dan juga....cikgu. Hm, cikgu pun nak cuti tau..
Dalam sibuk bercuti tu, jangan lupa kerja rumah yang telah diberi ya, buat tau, bukan buat-buat lupa..
Buku pula jangan diselerakkan, itu adalah ilmu yang wajib kita hormati..
bercerita pasal buku..ada adab-adab yang harus kita ikuti untuk menghormati ilmu yang kita baca..ia bukan helaian kertas semata-mata tetapi penerokaan ilmu yang luar biasa..jadi, kalau ternampak ada buku yang jatuh, terkena hujan, berada di lantai, cepat-cepat ambil buku tu dan letakkannya di tempat yang lebih baik..

ok..itu saja pesanan cikgu wanie..

Jaga diri, hiasi peribadi..:)

wassalam.
There was an error in this gadget