Al-Hadis kali ini:

"you will not enter Paradise until you believe, and you will not believe until you love one another.." -Muslim-

"..if anyone fulfills his brother's needs, Allah will fulfill his needs; if one relieves a Muslim of his troubles, Allah will relieve his troubles on the Day of Resurrection..."
-Al Bukhari and Muslim-

Wednesday, September 22, 2010

peperiksaan bukan halangan tetapi jambatan..

Salam rindu buat pengunjung blog pencinta ilmu ini..ahh..lamanya tak update blog..maklumlah sibuk dengan pelbagai hal lain..tapi tak apa, cikgu wanie kembali dengan pelbagai idea-idea yang akan mengaktifkan minda anda, insyaAllah..

Selamat berjaya ditujukan kepada semua calon UPSR tahun ini..yakin dengan diri sendiri dan buat sehabis baik untuk 'perang' anda kali ini ya..Harapan kedua ibu bapa dibahu anda, jadi tunjukkan yang anda pun mampu berjaya..

Kepada mereka yang bakal menduduki PMR dan SPM serta STPM..anda pun tak lama lagi akan mula ber'perang'..sudah bersiap siaga kah anda?

Buat masa sekarang ni, kenalah 'study smart'..amalkan tips-tips belajar secara pintar dan yang paling penting jaga kesihatan ya..Ye la, walaupun ilmu cukup di dada, tetapi kesihatan tak berapa baik, tak elok juga..jadi, jaga kesihatan sebaiknya ok, contohnya tidur dengan cukup, makan makanan seimbang dan sentiasa tenangkan diri..

Untuk pelajar beragama islam, jangan lupa bersolat hajat dan berdoa kepada Allah SWT..mohonlah dariNya segala sesuatu..Mintalah doa restu dari ibu bapa ya..ingat, doa mereka tiada hijab di sisi Allah..

Senang kan tips peperiksaan kali ini?
Berusahalah selagi masa masih ada..Anda belum terlambat..:)

Selamat menempuh peperiksaan dengan jayanya..Peperiksaan bukanlah halangan untuk anda mara kehadapan, tetapi ianya suatu jambatan untuk membantu anda menuju cita-cita..

No comments:

Post a Comment